Se hyrvillkor för högtalare och taktält längre ned på denna sida.
Villkor vid hyrning av släpvagn från hyravbroderna.se
OBS! VI HAR EJ ENVÄGSHYRA – Släpet skall alltid lämnas tillbaks till där den först hämtades.
I och med att du godkänner dessa villkor förbinder du dig att: Lämna tillbaka släpet i det skick du hämtade det. Om släpet vid återlämnandet är vanvårdat eller nedsmutsat utöver vad som följer av normal användning, debiteras 400:- för återställande och städning + eventuellt stillestånd.
Självriskreducering på 50:- ligger med automatiskt och nedsätter självrisken vid skada till 2000:-.
Försäkringen omfattar inte:
– Sönderdragna elkontakter
– Städning
– Stöld
– Inbrott
– Bärgning
– Punktering
– Stödhjul
– Hänglås
– Felparkering
– Försäkringen omfattar ej heller skador på släpet som uppkommit genom oaktsamhet eller vårdslösa handlingar.
Det åligger kund att kontrollera att den som kör bil och släp, har rätt körkortsklass för att framföra våra vagnar, för att vara helt säker rekommenderar vi att kolla släpvagnskalkylatorn på transportstyrelsen hemsida.
Det åligger kund att kontrollera alla funktioner på släpen, och kontrollera att inget är trasigt, om fel eller brister finns, ska det rapporteras in till vårt journummer 0738238080 innan avfärd med släpet.
hyravbroderna.se ersätter inte skador på lastat gods, eller till tredje part. Om du som kund inte återlämnar fordonet enligt avtalet är du som kund alltid skyldig att ersätta hyravbroderna.se de kostnader som varit nödvändiga för att återställa fordonet till sådan plats där det kan tas i bruk. hyravbroderna.se har även rätt att debitera hyresersättning.
Hyrestagaren ansvarar gentemot uthyraren för ekonomiska påföljder på grund av överträdelser av trafik- och parkeringsbestämmelser, som kan drabba uthyraren i egenskap av fordonets ägare. Detta gäller dock inte om överträdelsen orsakats av sådana bristfälligheter på fordonet som hyrestagaren varken känt till eller bort känna till. Om hyrestagaren inte i rätt tid betalar eventuella böter eller avgifter orsakade av överträdelser för vilka han svarar utan uthyraren i egenskap av fordonets ägare tvingas betala dem, har uthyraren rätt att, förutom bötes- eller avgiftsbeloppet, debitera hyrestagaren en expeditionskostnad av 250 kr inkl. moms för varje överträdelse.
Villkor vid hyrning av Fest- & eventutrustning från hyravbroderna.se
OBS! VI HAR EJ ENVÄGSHYRA – utrustningen skall alltid lämnas tillbaks till där den först hämtades.
I och med att du godkänner dessa villkor förbinder du dig att: Lämna tillbaks utrustningen i det skick du hämtade det. Om utrustningen vid återlämnandet är vanvårdat eller nedsmutsat utöver vad som följer av normal användning, debiteras 400:- för återställande och rengöring.
Det åligger kund att kontrollera alla funktioner på högtalaren, och kontrollera att inget är trasigt, om fel eller brister finns, ska det rapporteras in till vårt journummer 0738238080.
Om du som kund inte återlämnar utrustningen enligt avtalet är du som kund alltid skyldig att ersätta hyravbroderna.se de kostnader som varit nödvändiga för att återställa utrustningen till sådan plats där det kan tas i bruk. hyravbroderna.se har även rätt att debitera hyresersättning.
Det ingår ingen försäkring när man hyr utrustningen. Om utrustning tappas bort eller går sönder till följd av vanvård så står kunden skyldig att ersätta utrustningen.
Villkor vid hyrning av taktält från hyravbroderna.se
1. Ansvar under hyresperioden
Som hyrestagare ansvarar du för tältet och eventuell tillhörande utrustning under hela hyresperioden.
2. Skada eller förlust
Om en produkt skadas eller försvinner under hyresperioden debiteras du kostnaden för reparation eller inköp av likvärdig produkt.
Om produkten inte återlämnas, eller ersätts med något som inte är godkänt av oss, betraktas det som stöld och polisanmäls.
3. Överlåtelse
Produkter som hyrs av Hyr av bröderna får inte lånas ut, säljas, pantsättas, hyras ut vidare eller överlåtas utan vårt skriftliga godkännande.
4. Betalning
Hyreskostnaden betalas i samband med bokning.
Bokningen är giltig först när betalningen har registrerats, om inget annat har överenskommits.
5. Skick och funktion
Vi ansvarar för att produkterna är rena och fungerar som de ska vid uthyrning.
Om du upptäcker fel eller brister ska du omgående meddela Hyr av bröderna.
6. Försäkring
Produkterna är inte försäkrade via Hyr av bröderna.
Du ansvarar själv för att ha en privat/hemförsäkring som täcker eventuella skador eller förluster.
7. Användning
Produkterna får endast användas på det sätt de är avsedda för.
8. Avbokning
7 dagar eller mer före startdatum: 90 % av hyresbeloppet återbetalas.
2–6 dagar före startdatum: 50 % återbetalas.
Senare än 2 dagar före startdatum: Ingen återbetalning.
9. Legitimation
Giltig legitimation (körkort, pass eller motsvarande) krävs vid uthyrning.
10. Återlämning
Produkterna ska återlämnas på överenskommen tid. Annars debiteras kunden 1500Kr för att bestämma en ny tid.
11. Ångerrätt
Du har rätt att ångra din bokning inom 14 dagar efter genomförd beställning. För att utnyttja ångerrätten, kontakta oss på admin@hyravbroderna.se. Observera att redan uthämtade produkter inte återbetalas.
GDPR
Personuppgifter I enlighet med General Data Protection Regulations (GDPR) informeras om att de uppgifter som du lämnar vid bokning kommer att behandlas konfidentiellt för ändamålet så att din kundrelation med hyravbroderna.se skall fungera på ett tillfredsställande sätt beträffande tjänsten du bokar. Enligt lagen har du rätt att efter skriftlig ansökan en gång per år få besked om vilka uppgifter om dig som finns registrerade. Du har också rätt att begära rättelse av sådana uppgifter. Om du inte vill att dina personuppgifter registreras skall du inte använda dig av hyravbroderna.se. När Du i samband med bokning lämnar personuppgifter om dig själv, lämnar du samtycke enligt General Data Protection Regulations (GDPR). Dina personuppgifter raderas ur våra system en gång om året.